آیا بتلفیلد 5 از تکنولوژی رهیابی پرتو استفاده خواهد کرد؟
تا زمان نگارش این خبر، تنها بازی Metro Exodus به صورت رسمی از تکنولوژی جدید شرکت انویدیا یعنی رهیابی پرتو (Ray Tracing) استفاده خواهد کرد. همچنین بر اساس شایعات، بازی فاینال فانتزی 15 نیز از طریق Vulkan از این تکنولوژی پشتیبانی خواهد کرد. اما به تازگی وبسایت PCGamesHardware اعلام کرده است که بازی بتلفیلد 5 نیز جزو عناوینی خواهد بود که از رهیابی پرتو بلادرنگ استفاده خواهند کرد.
به گفته این وبسایت، آن ها با استفاده از فرمان “Render.DrawScreenInfo 1” که اطلاعات پردازش گرافیکی در بازی را به صورت زنده نمایش می دهد، به وجود این قابلیت در بازی پی برده اند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قابلیت Raytrace در بازی خاموش است.
هنوز استودیوی DICE وجود این قابلیت را به صورت رسمی در بازی بتلفیلد 5 تایید نکرده، اما اعلام رسمی این مسئله چیز دور از ذهنی نیست. لازم به ذکر است که این نسخه از بتلفیلد، مثل تمامی نسخه های قبلی، با استفاده از جدیدترین نسخه از موتور بازی سازی Frostbite و روی DirectX 11 ساخته شده است. اما رهیابی پرتو از DirectX 12 و یا Vulkan استفاده کرده و متاسفانه تمامی نسخه های قبلی بازی بتلفیلد همیشه با Vulkan عملکرد بسیار کندی داشته اند. امیدواریم که استودیوی DICE با کار کردن روی موتور خود آن را با DX12 نیز سازگار کند تا به کار گیری رهیابی پرتو در بازی بتلفیلد 5 باعث کند شدن عملکرد آن نشود. این بازی در تاریخ 19 مهر برای کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.
نظرات خود را در این خصوص با مربع به اشتراک بگذارید.
منبع: DSOGaming
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.