برنامه های بلند مدت انویدیا برای تکنولوژی رهیابی پرتو
در جریان همایش GDC 2018، آقای مورگان مک گوایر از شرکت انویدیا از برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت این شرکت در خصوص به کار گیری تکنولوژی رهیابی پرتو بلا درنگ در بازی های ویدئویی رونمایی کرد. با توجه به این که در گذشته از مدل هیبریدی استفاده می شده است، به نظر می رسد این مسئله برای انویدیا برنامه ای بلند مدت بوده و چیزی نیست که در حال حاضر بازیسازان روی آن در حال کار کردن باشند. با معرفی نسل جدید کارت های گرافیکی انویدیا یعنی GeForce RTX 2080، به نظر می رسد شاهد تغییرات بزرگی در صنعت بازی های رایانه ای خواهیم بود.
در این مدل جدید، که به گفته مک گوایر برخی بازی های روز که در ماه های آینده منتشر می شوند از آن استفاده خواهند کرد، از تکنولوژی های جدیدی همانند پردازش پیشرفته GPU، کاوش دینامیک، نورهای دینامیک، سایه های طبیعی، شفافیت در شکست نور، انعکاس طبیعی آینه ها و سایه های قابل فراخوانی استفاده خواهد شد.
تمام این ها بسیار خوش آیند و جذاب به نظر می رسند، اما چیزی که توجه اصلی ما را به خود جلب کرده برنامه بلند مدت انویدیا است، یعنی مدل هیبریدی حقیقی. این مدل امکان پیاده سازی تکنیک های جدید و پیچیده ای همانند سایه های محیطی بزرگ، انسداد محیطی، بازتاب سطوح صیقلی، اشعه های مربوط به ساخت داده، صدای ردیابی شده با اشعه، شبیه سازی واقعی برخورد ذرات، نمونه برداری تطبیقی، شبیه سازی انعکاس پخشی، شبیه سازی شفافیت به صورت پیچیده، رندرینک بر اساس شبکه چشمیه، شبیه سازی پرتو نور، Motion Blur تصادفی و ردیابی مسیر کامل را ممکن خواهد ساخت.
ظاهرا قرار است که بازی Metro: Exodus برای مسئله انسداد محیطی و بازتاب سطوح صیقلی از تکنولوژی رهیابی پرتو استفاده کند، اما از مدل هیبریدی کامل استفاده نخواهد شد و تنها برخی از قابلیت های این مدل در دسترس خواهند بود. مگر اینکه استودیوی A4 Games همه را غافلگیر کرده و از یک مدل هیبریدی کامل استفاده کند.
به گفته مک گوایر، بهتر است بازیسازان هر چه سریع تر از مدل های قدیمی فاصله گرفته و بازی ها خود را با مدل هیبریدی بسازند. با کمک این مدل بازیسازان می توانند با ادغام تمامی نکات مثبت تکنیک های ترسیم قدیمی و تکنیک رهیابی پرتو، موتورهای بازیسازی نسل بعد که سریع تر، ساده تر و قابل فهم تر هستند را بسازند. توسعه موتورهای بازی های سازی جدید موجب خواهد شد تا سرعت کار طراحان و هنرمندان چهار الی پنج برابر بیشتر شود.
منبع: DSOGaming
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.