صحبت های جدید کوجیما در خصوص پروسه خلاقانه ساخت بازی هایش
کوجیما یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ بازی های رایانه ای است که آثار او همیشه جزو بهترین ها بوده و رسانه بازی های رایانه ای را چند قدم به جلو برده است. تنها کافی است نگاهی به کارنامه درخشان وی بیاندازید تا با بازی های بزرگی مانند سری Metal Gear Solid و Death Stranding روبرو شوید. اما سوال اینجاست که او چگونه چنین آثاری خلق می کند؟!
کوجیما که این روزها سخت مشغول ساخت بازی جدیدش در استودیوی Kojima Productions با همکاری سونی است، دیروز در توییتر به بحث پیرامون موضوع پروسه خلاقانه ساخت بازی هایش پرداخت و نکات جالبی را بیان کرد. شاید تمام حرف های کوجیما تکراری به نظر برسد اما همه می دانیم که بسیاری از بازی سازان داخلی و خارجی این نکات را آنطور که باید رعایت نمی کنند. در ادامه می توانید صحبت های کوجیما را مطالعه نمایید:
پروسه ساخت یک بازی متفاوت با ساخت یک فیلم است. فرض کنید در یک بازی یک راهرو وجود دارد که بر اساس طراحی مرحله بازیکن باید از آن بگذرد. هدف در این جا چیست؟ ارائه داستان، تمرین کنترل بازی، نمایش سناریویی خاص و یا اضافه کردن ریتم به گیم پلی؟ احتمالات زیادی وجود دارند. با جلو رفتن پروسه ساخت بازی باید به جزئیات پرداخته شود. طرح دیوار های این راهرو و ارتفاع سقف آن چقدر است؟ آیا می توان درب ها را باز کرد؟ چه کس دیگری در راهرو حضور دارد؟ چه حسی در این لحظه از بازی می بایست به بازیکن منتقل شود؟ همیشه در جریان ساخت یک بازی مشکلات بسیار زیادی از جمله رشته ای بی انتها از بازنگری ها بر اساس پلات داستانی، گیم پلی، نقشه بازی و همچنین مشکلات تکنیکی وجود دارد. جزئیات دیگری نیز وجود دارند که باید آن ها را در نظر گرفت، برای مثال اضافه کردن یک پیچ به راهرو، اضافه کردن NPC ها، بهبود جریان کند گیم پلی، برجسته کردن شخصیت های بازی و یا حتی نشان دادن یا ندادن سقف اتاق در سکانس های سینمایی. تقریبا هر روز یک سری بازنگری ها بسته به میزان پیشرفت در مراحل ساخت بازی اعمال می شوند. شما هیچوقت نمی توانید با استفاده از یک نقشه و برنامه از پیش نوشته شده یک بازی اکشن بسازید. اگر پروسه تصمیم گیری و و نظارت تاخیر داشته باشد بهره وری تولید کم شده و این مسئله باعث دوباره کاری می شود. برای جلوگیری از افتادن در این دام فرد باید هر روز تغییرات کوچک ولی لازم را در حین پروسه ساخت بازی اعمال کند. زمانی که همه چیز در حالت برون سپاری انجام شود، بخش هایی که به شما بازگردانده می شوند با یکدیگر همخوانی نخواهند داشت. به همین دلیل است که می بایست هر روز روی جزئیات کار کرد. حال و هوای گیم پلی در یک راهرو، طرح کلی، تصاویر، کنترل، اشارات داستانی، نقشه، صدا، مسیرها، همه و همه برای بازی کلی مهم هستند. این یعنی بازی ساختن، پروسه ای کاملا متفاوت از فیلم سازی.
جدیدترین ساخته هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding قرار است در تاریخی نامعلوم به صورت اختصاصی برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شود. نظرات خود را در این خصوص با مربع به استراک بگذارید.
منبع: Gamingbolt
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.