غار مخفی بازی RAGE 2 و قدرت کنترل زمان
به گفته استودیوی Id Software و Avalanche، بازی RAGE 2 قرار است بالانسی ایده آل بین یک عنوان جهان باز پر هرج و مرج با المان های تیراندازی دقیق و ماهرانه باشد. همکاری این دو استودیوی بازی سازی به خلق ایده های عجیب و غریب زیادی منجر شده که بعضی از آن ها پس از تایید هر دو تیم به بازی نهایی راه پیدا کرده اند. یکی از این ایده ها، غاری مخفی در بازی است که به با استفاده از یک دکمه به نام The Willits Switch به بازیکنان توانایی کنترل زمان را می دهد.
این دکمه به یاد تیم ویلیتس، از اعضای استودیوی Id نام گذاری شده است. ظاهرا طی کنفرانس خبری برگزار شده برای این بازی در همایش QuakeCon یکی از حضار در خصوص شرایط آب و هوایی بازی سوال پرسیده است. سازندگان در جواب وی اعلام می کنند که مثل دیگر بازی های این استودیو، بازی RAGE 2 نیز دارای مکانیزم های هوشمند خودکار برای تعیین شرایط جوی و هوایی پویای بازی می باشد؛ اما این بدین معنی است که برخی اوقات برای گرفتن یک عکس زیبا از مناظر بازی، باید صبر کرد تا هوا صاف شود.
اما ویلیتس، که صابقه درخشانی در ساخت بازی های سبک تیزاندازی با ریتم سریع دارد، به نکته دیگری از بازی اشاره کرد. وی گفت از آن جا که این بازی جهانی پویا دارد، پس شرایط آب و هوایی هم به صورت کاملا دینامیک طراحی شده است و بسته به زمان بازی تغییر می کند. وی در خصوص ایده ساخت “دکمه ویلیتس” در بازی گفت:
یک روز با یکی از همکارانم در استودیوی Avalanche تماس گرفتم و گفتم که یک ایده جالب دارم. دوست دارم که یک غار مخفی در بازی وجود داشته باشد که درون آن فقط یک دکمه وجود دارد و زمانی ک بازیکنان این دکمه را فشار می دهند، شرایط جوی بازی نیز عوض می شود. همه در ابتدا در پاسخ این ایده گفتند “این احمقانه ترین چیری است که تا به حال شنیده ایم!”، اما با این حال آن را ساختیم.
ویلیتس سپس این مکانیزم را در بازی به نمایش گذاشت که با خنده حضار همراه بود. وی در ادامه از طرفداران خواهش کرد در صورت مواجهه با این دکمه منفی با خود بگویی”چه ایده جالبی”، چرا که تا به اینجا همه ایده او را احمقانه خوانده اند! بازی RAGE 2 قرار است در سال 2019 برای کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شود.
منبع: GamesRadar
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.