قابلیت جدید ArtEngine و کاهش 90 درصدی زمان ساخت بافت ها
به تازگی Artomatix از کاربرد جدید محصول ArtEngine برای استودیوها رونمایی کرده است که نحوه ساخت محتوای سه بعدی را از پایه و اساس متحول می کند. به گفته Artomatix این موتور از این پس تلفیق مواد PBR روی سطوح سه بعدی را به صورت مستقیم پشتیبانی می کند. این قابلیت کمک می کند تا زمان اضافه کردن بافت به مدل تا 90 درصد کاهش پیدا کند.
دکتر اریک ریسر، مدیر بخش فناوری شرکت Artomatix در این خصوص گفت:
این روش جدید به کلی با روش قبلی اعمال بافت روی مدل های سه بعدی تفاوت دارد. تلفیق بافت روی مدل به هنرمند اجازه کنترل مستقیم خصوصیات مهم مواد و بافت های مختلف را می دهد. با استفاده از هوش مصنوعی ArtEngine، می توان هر نوع بافتی را پردازش کرده و یک متریال PBR کامل روی مدل سه بعدی اعمال کرد. این پروسه با در نظر گرفتن فضای UV برای ساخت یک بافت زنده و ارگانیک و همچنین بدون ایجاد هیچ گونه شکاف انجام می شود، حتی برای پیچیده ترین بافت ها و سطوح.
وی در ادامه گفت:
این روش دو مزیت بزرگ دارد. اول اینکه زمان اعمال بافت روی مدل حدود 80 الی 90 درصد کاهش پیدا می کند، دوما اینکه این روش به ساخ مدل های تکی محدود نشده و هنرمند به راحتی می تواند بی نهایت گونه متفاوت از یک بافت تولید کند. این به هنزمندان کمک می کند تا روند کاری سریع تری داشته و همچنین تنوع و سطح واقع گرایی نزدیک دنیای واقعی را شبیه سازی کنند.
این شرکت با استفاده از کارت های گرافیکی Nvidia و با همکاری چندین استودیوی بازی سازی سطح اول جهان، حدو شش ماه است که روی این پروژه کار کرده و به دنبال ایجاد تحولی جدید در نحوه ساخت مدل های سه بعدی به کمک هوش مصنوعی می باشد. متدهای فعلی بر اساس طراحی مدل و بافت به صورت دستی می باشند که جدا از دقت بالای محتوای تولید شده، بسیار زمان بر هستند.
آقای جان ایسون مدیر بخش رسانه و سرگرمی انویدیا در این خصوص گفت:
ما از دیدن این قابلیت جدید ارائه شده توسط Artomatix که قدرت پردازنده های گرافیکی انویدیا در زمینه هوش مصنوعی را به تصویر می کشد بسیار خرسند هستیم. روش تلفیق بافت روی مدل در حال متحول کردن جریان کاری هنرمندان فعال در حوزه طراحی سه بعدی و رندرینگ است.
نظرات خود را در این خصوص با مربع به اشتراک بگذارید.
منبع: DSOGaming
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.