پشتیبانی بازی Control استودیوی Remedy از رهیابی پرتو
Remedy جزو اولین استودیوی های بازی سازی محسوب می شود که از تکنولوژی رهیابی پرتو (Ray Tracing) به صورت آزمایشی در بازی هایشان استفاده کردند. طبق جدیدترین اخبار آخرین ساخته این استودیو یعنی بازی Control به صورت رسمی از تکنولوژی رهیابی پرتو انویدیا استفاده خواهد کرد. دیروز در جریان نمایشگاه گیمزکام به صورت رسمی اعلام شد که این بازی جزو اولین عناوینی خواهد بود که از کارت های گرافیکی RTX انویدیا پشتیبانی خواهد کرد.
به گفته سازندگان آن ها از تکنیک های بازتاب از سطوح صیقلی، نورپردازی گسترده با نور خنثی شده و سایه های برخوردی برای منابع نور اصلی این بازی استفاده کرده اند. محیط های اداری مراحل این بازی برای نمایش قابلیت های نورپردازی جدید انویدیا بهترین انتخاب هستند. با توجه به اینکه نور نقش مهمی در بازی Control ایفا می کند، انتظار می رود با اضافه شدن تکنیک های نورپردازی جدید سطح کیفی این بازی به شکل چشمگیری بهبود پیدا کند.
با استفاده از تکنیک های نورپردازی رهیبای پرتو ما قادر هستیم تا سیستم نوپردازی حال حاضر خود را بهبود ببخشیم تا جزئیات بیشتری را نمایان ساخته و همچنین به صورت بلادرنگ از منابع نوری پویا نیز استفاده کنیم. با کمک این تکنولوژی جدید، حتی کوچک ترین اشیاء صحنه نیز روی انعکاس نور و نمایش طبیعی تر آن تاثیر گذار خواهند بود.
همچنین ما با بهینه سازی سایه های برخوردی با رهیابی پرتو، جزئیات سایه های حاصل از منابع نوری قوی را نیز بهبود بخشیده ایم. با ترکیب این دو تکنیک، سایه های غالب در صحنه به شکل بهتری پردازش می شوند. همچنین با کمک رهیابی پرتو سایه های حاصل از منابع نوری خارج از دید نیز بهبود پیدا می کنند و این امر به حس غرق شدن کاربر در فضای بازی کمک بزرگی می کند.
بازی Control در سال 2019 برای کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: DSOGaming
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.