سخنان مدیر اجرایی EA در خصوص پیشرفت هوش مصنوعی در بازی ها
می توان با قطعیت گفت که هوش مصنوعی تنها جنبه ای از بازی های رایانه ای است که طی 10 سال گذشته آنگونه که باید پیشرفت نکرده است. با اینکه گرافیک و فیزیک بازی ها پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند حوزه هوش مصنوعی هنوز جای کار زیادی دارد. به همین دلیل دنیا های مجازی بازی های رایانه ای همچنان فاقد باورپذیری لازم می باشند.
هر از چند گاهی یکی از بزرگان صنعت بازی های رایانه ای این مشکل را مورد خطاب قرار داده و آن را نقد می کند و در جدیدترین این موارد نیز آقای پاتریک سودرلاند مدیر اجرایی کمپانی EA این مسئله را مورد نقد و بررسی خود قرار داده است. در ادامه می توانید خلاصه ای از سخنان وی در خصوص این موضوع را مطالعه نمایید:
من در سخنان خود در جریان کنفرانس EA Play 2017 اعلام کردم که پیشرفت بازی های رایانه ای در طی ۵ سال آینده، از مجموع 45 سال گذشته در این صنعت بیشتر خواهد بود، البته به استثنای بخش چند نفره بازی ها. بله بازی ها از لحاظ دیداری و شنیداری پیشرفت چشمگیری داشته اند اما اگر به سال 1982 بازگردیم و به بازی ای مانند Super Mario Bros نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که این عنوان هنوز یک بازی ویدئویی قابل قبول محسوب می شود و من به عنوان یک بازیساز مطمئن نیستم که در این مورد چه احساسی دارم.
من اصلا قصد بی احترامی به ماریو را ندارم، اما عقیده من این است که همه ما باید خودمان را به چالش بکشیم تا تکنولوژی هایی که در پیشرفت جهان پیرامون ما تاثیر گذار هستند را متحول کنیم. هوش مصنوعی، یادگیری عمیق، شبکه های نورونی، یادگیری ماشینی و … همگی تاثیر بزرگی روی جنبه های مختلف زندگی امروزی بشر مانند روش های درمانی و یا اتومبیل های خودران دارند.
به طور کلی می توان گفت هوش مصنوعی بازی ها واقعا افتضاح است. طراحان همیشه سعی می کنند با گنجاندن صحنه های از پیش برنامه ریزی شده در مراحل بازی ها این کمبود ها را کمرنگ کنند. دستیابی به یک هوش مصنوعی که توانایی یادگیری داشته و در جریان بازی مانند یک انسان رفتار کند چیز ساده ای است و در طی چند سال آینده محقق خواهد شد. اگر این هوش مصنوعی را با توانایی رندرینگ ترکیب کنیم، نقطه آغازی برای پروژه SEED خواهیم داشت که این یعنی انسان های مجازی! اولین قدم در این راستا شبیه کردن آن به یک انسان، رندر گرفتن از آن و مطمئن شدن از طبیعی بودن احساسات و انیمشین های مربوط به آن می باشد.
اما مرحله بعدی این تحول، یک “انسان مجازی دارای قابلیت تعامل” است. شاید این کمی ترسناک باشد، اما در عین حال جالب هم هست، نه؟ این ها چیزهایی هستند که ما در حال حاضر در حال آزمایش کردنشان هستیم. حاصل ترکیب عناصر واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، یادگیری عمیق، یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی، انسان های مجازی و … با یکدیگر به اضافه المان های آنلاین و لایه اجتماعی، برابر است با آموزش انسان ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر! این مسیری است که صنعت ما در حال حاضر پیش گرفته است. با ترکیب تمامی این عناصر با یکدیگر سطح جدیدی از هوش مصنوعی پدیدار خواهد شد که من را هیجان زده می کند.
لازم به ذکر است که SEED (واحد جستجوی برای تجربه های خارق العاده) واحد توسعه فناوری های پیشرفته ای است که خود سودرلاند آن را در جریان کنفرانس EA Play 2017 معرفی کرد. هدف اصلی این تیم استفاده از تکنولوژی های جدید در قالب بازی های رایانه ای می باشد. البته طبیعی است که دیگر شرکت های بزرگ نیز روی پروژه هایی مشابه سرمایه گذاری کرده اند و خوشبختانه تا چند سال آینده ما قادر خواهیم بود نتیجه این تلاش ها را در قالب هوش مصنوعی بهبود یافته در بازی های رایانه ای تجربه کنیم.
نظر شما در این رابطه چیست؟ حتما نظرات خود را با مربع به اشتراک بگذارید.
منبع: WCCFTech
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.